Crazy Aussie Street Racers

Discussion in 'The Garage' started by Matt94GT, Jan 13, 2007.

  1. Matt94GT

    Matt94GT Legend Retired Staff SN95 Supporter

    Messages:
    11,861
    Likes Received:
    58
    Joined:
    Jan 10, 2006
    Location:
    Victoria, British Columbia, Canada
    Supposadly the cops tried busting up a regular street racing event, spectators in retaliation did lots of public damage and looted and smashed the crap out of a blockbuster. :banana:
     
  2. FIVELITERS

    FIVELITERS Well-Known Member

    Messages:
    2,817
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Mar 29, 2006
    LOL WTF? Thats pretty sick man, in a good way, "BREAK UP MY STREETRACING WE GON BREAK SHIT!"

    What do they drive over there mostly? Or race rather, like what do you see alot of?
     
  3. Matt94GT

    Matt94GT Legend Retired Staff SN95 Supporter

    Messages:
    11,861
    Likes Received:
    58
    Joined:
    Jan 10, 2006
    Location:
    Victoria, British Columbia, Canada
    Its the big Holden vs Ford. Holden is a aussie company, make some pretty sweet rides.

    Search up Holden Commodore and Ford Falcon, they have the fancy models I forget the name ZX6 or somthing? There both V8s if you get the right model and semi sporty.

    Ford Falcon
    [​IMG]

    Holden Commodore
    [​IMG]

    There is the V8 Supercars as they call it over here, them racing its only Ford vs Holden.
    [​IMG]

    Went and saw these, very sweet, super fast too.

    They also have a boss 302 version of the ford falcon or at least it looked and sounded like one when I saw one the other day, orage with black decals kinda cool.


    But over all lots of the cars are gay 4 doors. One cool car you see A LOT of are mid 90s Skylines.

    Oh yeah instead of small pickups everyone drives truck cars they all a "UTE"
    [​IMG]
    Thats a ford turbo ute.
     
  4. FIVELITERS

    FIVELITERS Well-Known Member

    Messages:
    2,817
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Mar 29, 2006
    Whoa sweet! :eek:

    They all look cool!

    Skylines really? More than stangs? Thats odd. But cool.

    Find a notch and spray the shit out of it and show them whos really boss at those streetraces! THEN BREAK SHIT. When the cops show up of course, poor blockbuster LOL.

    Wait, did you say a boss edition ford falcon? ???

    That falcon looks badass.....commodore doesnt look half bad either although it kinda reminds me of a mazda 6 hmm.
     
  5. Matt94GT

    Matt94GT Legend Retired Staff SN95 Supporter

    Messages:
    11,861
    Likes Received:
    58
    Joined:
    Jan 10, 2006
    Location:
    Victoria, British Columbia, Canada
    Yah the falcons are pretty sweet, some models. Google it I couldnt find the boss version but I saw one unless It was just a decal package and speical color.

    I highly doubt there is any notch fox's over here. Im prob gonna buy a toyota or a holden commodore (not a fancy one, old 4cly or v6) or ford falcon same thing.
     
  6. FIVELITERS

    FIVELITERS Well-Known Member

    Messages:
    2,817
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Mar 29, 2006
    BUILD A NOTCH OUTTA SAND AND STICKS! :D
     
  7. Steve-Oh

    Steve-Oh Legend

    Messages:
    5,895
    Likes Received:
    265
    Joined:
    Mar 26, 2006
    Location:
    39°57′9"N 75°9'48"W
    That would be awesome...
     
  8. Matt94GT

    Matt94GT Legend Retired Staff SN95 Supporter

    Messages:
    11,861
    Likes Received:
    58
    Joined:
    Jan 10, 2006
    Location:
    Victoria, British Columbia, Canada
    bahaha
     
  9. Lightning Struck

    Lightning Struck Legend

    Messages:
    23,204
    Likes Received:
    2
    Joined:
    Jan 12, 2006
    Ford turbo Ute ??? ???
     
  10. Matt94GT

    Matt94GT Legend Retired Staff SN95 Supporter

    Messages:
    11,861
    Likes Received:
    58
    Joined:
    Jan 10, 2006
    Location:
    Victoria, British Columbia, Canada
    haha damn Utes there everywhere.
     
  11. TxCobrA98

    TxCobrA98 Legend

    Messages:
    7,976
    Likes Received:
    3
    Joined:
    May 14, 2006
    falcon looks pretty sick. how much are cars over there? like new ones? same prices?
     
  12. Matt94GT

    Matt94GT Legend Retired Staff SN95 Supporter

    Messages:
    11,861
    Likes Received:
    58
    Joined:
    Jan 10, 2006
    Location:
    Victoria, British Columbia, Canada
    one of those falcons if prob $40k? cars are more then in Cananda and cars in Canada are quite a bit more then they are in the US...
     
  13. TxCobrA98

    TxCobrA98 Legend

    Messages:
    7,976
    Likes Received:
    3
    Joined:
    May 14, 2006
    ahhh ic. thanks for that info. my old boss is in australia right now, not sure where he is but he is. hes australian, he moved to the US when he was like 16.. now hes 35 and about to retire in 5 years.. then move back to australia.. i get to watch his house when hes away. hes been on a month vacation sooo :) his house is nice, and he is one loaded bloody wanker.
     
  14. scarface

    scarface Guest

    nice looking rides :)