track car resurrection...

Discussion in 'Members Rides' started by ba#97, Dec 13, 2013.

  1. ba#97

    ba#97 Well-Known Member

    Messages:
    1,094
    Likes Received:
    20
    Joined:
    Apr 3, 2011
    Location:
    Sacramento, Ca
    The new project well on its way to being ready for 2014 open track and red line time attack. All the suspension is on, brakes are on and ready to go, have the steering wheel ready to go on with nrg quick release hub, gutted the car and am now I'm the process of cleaning out the inside....(scraping away slowly at all the gunk is a pain in the ass) so I can paint the inside, and have the new cooling goodies in my living room ready to go in too! (Xmas gifts to myself...haha. Those and a brand new carbon fiber helmet....woo) so...here she is!
    [​IMG][/URL[​IMG][/URL[​IMG][/URL[​IMG]

    Got the chance to autocross it once last month and I will say, it obviously handles as good as the cobra did, but it has a bit more power honestly so...damn this thing is fun. And come rthe new year...it is getting a full cage with drivers side NASCAR bars. Keep you guys updated as it comes along!
     
  2. chris91

    chris91 Well-Known Member

    Messages:
    3,761
    Likes Received:
    198
    Joined:
    Apr 20, 2007
    Location:
    Cincinnati, OH
    An easy way to get rid of the tar on the floor is dry ice. Let it freeze it and then take a putty knife and go to town.
     
  3. MadStang

    MadStang Well-Known Member

    Messages:
    4,552
    Likes Received:
    111
    Joined:
    Apr 12, 2008
    Location:
    Escondido, Ca
    putty knife takes too long. I used a hammer after i completely froze the floor with about 5 blocks of dry ice and it came off in huge pieces.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. ba#97

    ba#97 Well-Known Member

    Messages:
    1,094
    Likes Received:
    20
    Joined:
    Apr 3, 2011
    Location:
    Sacramento, Ca
    Nice! Did you guys have you scrape away the rest of the adhesive it left behind though? Thats what ive been dealing with right now. I was gonna use a heat gun to get it off but I have heard of the dry ice method and I guess I should give it a shot.
     
  5. MadStang

    MadStang Well-Known Member

    Messages:
    4,552
    Likes Received:
    111
    Joined:
    Apr 12, 2008
    Location:
    Escondido, Ca
    Not adhesive... tar. yes I got rid of it, took a combination of dry ice, scraping and whatever I couldn't scrape off I used mineral spirits and a scotchbrite pad.
     
  6. Ferocious

    Ferocious Legend SN95 Supporter

    Messages:
    12,253
    Likes Received:
    585
    Joined:
    Jun 1, 2011
    Location:
    San Diego
    Damn you don't mess around. Looks like you already got the new car buttoned up for the most part.

    Can't wait to see the new and improved track monster.
     
  7. ba#97

    ba#97 Well-Known Member

    Messages:
    1,094
    Likes Received:
    20
    Joined:
    Apr 3, 2011
    Location:
    Sacramento, Ca
    Haha...the bug is still there...it won't let me waste time....I just have to have it ready to take out to the track again as soon as I can! I'll keep everyone up to date as the car comes along and keep pics posted when I do make it to the track.

    Madatang, gotcha...yeah I am gonna try the dry ice idea and then get back to scraping away at the rest of it as needed. Razor blades and goof off is working well for me. then paint!


    But yep, once the cage is in I will most likely be calling it a day for a bit and just driving the hell out of, maybe with some mods here and there. Small plans I have.
     
  8. MustangChris

    MustangChris Legend Retired Staff SN95 Supporter

    Messages:
    27,361
    Likes Received:
    810
    Joined:
    Aug 20, 2008
    Location:
    Aurora, CO
    wow. that was fast! :-D
     
  9. white95

    white95 Apex Junky Admin

    Messages:
    15,186
    Likes Received:
    1,001
    Joined:
    Dec 30, 2007
    Location:
    Prairieville, Louisiana
    It's faster because it's white!!

    welcome back
     
  10. aces ST

    aces ST Member

    Messages:
    191
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Sep 13, 2010
    Location:
    Murrieta,CA
    So nice. One day I will have the money to do stuff like that.
     
  11. CC'S95GT

    CC'S95GT Legend

    Messages:
    10,738
    Likes Received:
    172
    Joined:
    Apr 19, 2008
    Location:
    Hampton ,Ga.
    yes, cuz color weighs sooo much more than plain white. :tongue3:
     
  12. Ferocious

    Ferocious Legend SN95 Supporter

    Messages:
    12,253
    Likes Received:
    585
    Joined:
    Jun 1, 2011
    Location:
    San Diego
    White paint is so lightweight it begins flaking off after several years.

    White knows all about that

    :signs8:
     
  13. CC'S95GT

    CC'S95GT Legend

    Messages:
    10,738
    Likes Received:
    172
    Joined:
    Apr 19, 2008
    Location:
    Hampton ,Ga.
    true that.
    My blue is like that too.
     
  14. white95

    white95 Apex Junky Admin

    Messages:
    15,186
    Likes Received:
    1,001
    Joined:
    Dec 30, 2007
    Location:
    Prairieville, Louisiana
    Burn!! LOL
     
  15. ba#97

    ba#97 Well-Known Member

    Messages:
    1,094
    Likes Received:
    20
    Joined:
    Apr 3, 2011
    Location:
    Sacramento, Ca
    the worst part of this comment is that on the passenger side of this car....there are a few spots where it's flaking off. lmao. damn it! it's ok...I think a nice flat black paint job is in the future!
     
  16. ba#97

    ba#97 Well-Known Member

    Messages:
    1,094
    Likes Received:
    20
    Joined:
    Apr 3, 2011
    Location:
    Sacramento, Ca

    this hobby drains your pockets so damn fast that even when you think you have the money for it....it's gone. haha. roll cage coming up....+$2k.....the feeling of getting it on track and whooping up on some old farts with there vettes and gt3's...priceless!
     
  17. white95

    white95 Apex Junky Admin

    Messages:
    15,186
    Likes Received:
    1,001
    Joined:
    Dec 30, 2007
    Location:
    Prairieville, Louisiana
    :deeplist:
     
  18. ba#97

    ba#97 Well-Known Member

    Messages:
    1,094
    Likes Received:
    20
    Joined:
    Apr 3, 2011
    Location:
    Sacramento, Ca

    maybe flat white? lol.
     
  19. ba#97

    ba#97 Well-Known Member

    Messages:
    1,094
    Likes Received:
    20
    Joined:
    Apr 3, 2011
    Location:
    Sacramento, Ca
    I actually have no idea what I want to paint it but it needs it for sure. lol.
     
  20. sleepn_sn95

    sleepn_sn95 Well-Known Member

    Messages:
    2,418
    Likes Received:
    49
    Joined:
    Sep 6, 2008
    Location:
    Indy
    Satin white FTW