abs light came on??? WTF!!!!!!

Discussion in '94-95 5.0 - Specific' started by 94pacecar435, Jul 29, 2006.

  1. 94pacecar435

    94pacecar435 Member

    Messages:
    244
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Apr 6, 2006
    some wierd crap happen to me yesterday, i did a burn out and the abs light came on and it bogged first than 2nd gear. WTF was that??????????? also while i was cruising i turned the ac and the abs light turned agai and it bogged a little again???any ideas, im stumped :dunno:
     
  2. check your brake fluid
     
  3. SaleenStang94

    SaleenStang94 Member

    Messages:
    110
    Likes Received:
    0
    Joined:
    May 23, 2006
    similar question. my parking brake light its almost always on. idk why, i changed the brake fluid last month and the parking brake is not on.
     
  4. MeanGrn Gt

    MeanGrn Gt Well-Known Member

    Messages:
    3,094
    Likes Received:
    0
    Joined:
    May 29, 2006
    If the parking brake light is on all the time check the switch under the center cosole. When you have the brake on it turns the light on. It is bolted on the bracket for the parking brake. When i got mine i realized that it had fallen off so the previous owner just unhooked it so the light wouldnt stay on.
     
  5. SaleenStang94

    SaleenStang94 Member

    Messages:
    110
    Likes Received:
    0
    Joined:
    May 23, 2006
    hmm il look. so i gess i gotta take out the whole center console..?
     
  6. MeanGrn Gt

    MeanGrn Gt Well-Known Member

    Messages:
    3,094
    Likes Received:
    0
    Joined:
    May 29, 2006
    you should be able to see it by taking the deal out of the center console.(the black piece)[​IMG]

    There is a few black bumpers you pop off then there are screws underneath them i believe (mine is missing them but i am fairly sure thats how it is)then it just pops out and you can see under the cosole. Its a little white plastic piece that you will be looking for
     
  7. GreenPony95

    GreenPony95 Member

    Messages:
    183
    Likes Received:
    0
    Joined:
    Jun 18, 2006
    im not sure wit mustangs but i know other cars when to a lot brake stands, burnouts. drifting n shit the abs light will come on because the computer gets a lil odd n stuff. if its not off after a couple days take it to a shop. or just disconect your battery overnite n itll reset the computer n it should be gone. gl man
     
  8. SaleenStang94

    SaleenStang94 Member

    Messages:
    110
    Likes Received:
    0
    Joined:
    May 23, 2006
    well the parking brake light isnt always on. it comes on at random moments and stays on for a while then turns off. also when i brake hard it always comes on.
     
  9. worn pads and/or low fluid...